BEGINNERSLES

In de beginnersles worden de basisbewegingen van CrossFit uitgelegd en beoefend. Dit zijn onder andere de squats (air squat, front squat en overhead squat) de presses (shoulder press, push press en push jerk) de lifts (deadlift, sumo deadlift high pull en medicine ball clean).

CROSSFIT

CrossFit is een ‘back to basic” fitnessprogramma dat kracht- en conditietraining combineert tot één trainingsvorm. CrossFit bevat elementen uit het gewichtheffen, powerliften, gymnastiek, strongman en atletiek. Het is een dynamische manier van fitness waarbij het doel is om zo fit, sterk en gezond mogelijk te worden. Bij CrossFit wordt de nadruk gelegd op functionele lichaamsbewegingen. Met functionele bewegingen, worden bewegingen bedoelt waar de mens voor gemaakt is, zoals rennen, springen, duwen, gooien, tillen, klimmen en trekken.

BBB

Bij BBB (Buik, Billen en Benen) train je een uur deze spiergroepen. Tijdens deze training ligt de focus op het verbeteren van je buik, benen en billen. Dit doen we met specifieke krachttraining. Dit is altijd onder begeleiding van een gecertificeerde coach.

FUNCTIONAL BODYBUILDING

Tijdens dit uur ligt de focus op het sterker maken van het bovenlichaam. Er wordt gewerkt met specifieke oefeningen om zo kracht op te bouwen in de borst, rug, schouders en armen. Ook deze training staat onder begeleiding van een professionele coach.

MOBILITY

We werken aan jouw bewegingsvrijheid. Dit doen we door middel van rekken, strekken en foamrollen. Hierdoor word je range of motion beter en verklein je de kans op blessures.